Ниво знања: почетни

Људи су данас стално повезани и претражују са разноврсних уређаја. Оглашавачи траже начине да досегну људе помоћу огласа који су релевантни за кориснички контекст, као што су њихова локација, доба дана и уређај који користе. Користећи побољшане кампање, можете лако да мењате понуде на основу уређаја, локација и доба дана – све у оквиру једне кампање.
Пример: Продавац који има више канала за продају жели да дође до људи који се налазе у близини продавница и претражују појам „опрема за забаве“. Користећи прилагођавања понуде и са три проста уноса, продавац може да лицитира 50% више за претраге људи удаљених до једног километра, 20% мање за претраге радним данима и 25% више за претраге на паметним телефонима.
Прилагођавања понуде
Побољшану кампању започињете тако што подесите подразумеване понуде које досежу до свих уређаја. Затим можете да подесите прилагођавања понуде да бисте повећали или смањили понуде за мобилне уређаје или различите контексте – као што су локација или доба дана. Подешавање веће понуде према времену и месту која одговарају намери клијента може да повећа видљивост огласа и потенцијално доведе до боље посећености и продаје. Подешавање ниже понуде за контексте у којима је квалитет потенцијалног клијента или просечна вредност поруџбине мања, може побољшати повраћај улагања, мада може довести и до мањег броја посета и пада укупне продаје.

Лицитирање за уређаје са већим екранима, као што су стони рачунари, лаптоп рачунари и таблети, груписано је заједно у побољшаним кампањама. И ми и остали учесници у делатности примећујемо да је понашање корисника при претрази на већим уређајима веома слично. Такође, веома је сличан укупан учинак оглашавача на овим уређајима.

Прилагођавања понуде се комбинују операцијом множења. Ако подесите више прилагођавања понуде према локацији, важиће само најконкретније прилагођавање.
Настављамо претходни пример: Продавац поставља максималну понуду за цену по клику за кључну реч [опрема за забаве] на 1 USD. Када неко у среду претражује појам „опрема за забаве“ на паметном телефону у полупречнику од пола километра од продавнице, биће примењена прилагођавања понуде за локацију, време и мобилне уређаје. Зато ће понуда за цену по клику овог продавца за ову конкретну претрагу бити прилагођена на 1,50 USD (1 USD x (100% + 50%) x (100% - 20%) x (100% + 25%) = 1,50 USD).
AdWords интерфејс садржи калкулатор који приказује како више прилагођавања понуде могу да се комбинују да би утицала на понуде.



Вредновање мобилних уређаја и подешавање прилагођавања понуде за мобилне уређаје
Људи могу да обаве широк спектар радњи на паметним телефонима. Осим куповине директно са сајта за мобилне уређаје, клијенти могу да позову ваше предузеће, кликну на упутства за вожњу да би посетили продавницу, преузму апликацију или чак касније остваре конверзију на другом уређају. Међутим, традиционално извештавање о конверзијама на мрежи можда неће приказати цео пут који су потрошачи обавили на различитим уређајима, па самим тим може да доведе до мањег вредновања мобилних уређаја. Искусни маркетиншки стручњаци анализирају детаље да би проценили пуну вредност коју мобилни уређаји доносе њиховом пословању. Као пример, овде (.pdf) проверите који приступ у стратегији лицитирања за мобилне уређаје и мерења има Radio Shack, велики продавац на више канала у области потрошачке електронике.

У оквиру побољшане кампање, можете да бирате прилагођавање понуде за мобилне уређаје да бисте утицали на позицију огласа, кликове и цену на мобилним уређајима. Да бисте донекле стекли увид, у наставку смо навели неколико примера који показују како су оглашавачи током неколико последњих месеци подешавали понуде за мобилне уређаје као проценат износа понуда за стоне рачунаре (стварне цене по клику могу да се разликују).
  • У просеку, оглашавачи у сектору малопродаје у Аустралији подешавали су понуде за мобилне уређаје на 103% од износа понуда за стоне рачунаре.
  • Оглашавачи у сектору некретнина у САД у просеку су подешавали понуде за мобилне уређаје на 91% од износа понуда за стоне рачунаре.
  • Оглашавачи у канадском туристичком сектору у просеку су подешавали понуде за мобилне уређаје на 88% од понуда за стоне рачунаре.
У свакој кампањи коју надоградите на побољшану кампању, видећете процењену промену приказа, кликова и трошкова у зависности од изабраног прилагођавања понуде за мобилне уређаје. Предложено прилагођавање понуде показује како слични оглашавачи лицитирају за мобилне уређаје у поређењу са осталим уређајима.



Искусни маркетиншки стручњаци за претрагу знају да понуде представљају један од више фактора који утичу на укупан учинак кампање, поред кључних речи, огласа, додатака и одредишних страница. Према томе, након што подесите прилагођавање понуде за мобилне уређаје, потребно је да периодично мерите резултате и по потреби уносите измене како бисте боље остварили циљеве кампање.

Повратне информације
Желимо да успешно користите AdWords и зато смо веома заинтересовани да добијемо повратне информације од вас. Чим почнете да користите побољшане кампање, реците нам своје мишљење помоћу овог обрасца како бисмо наставили да унапређујемо производ.