Ниво знања: почетни

До сада сте у AdWords-у могли да приказујете кампање на циљаним географским локацијама и да додате адресу локалног предузећа огласима на мрежи за претрагу користећи додатке за локацију. Сада уводимо нове функције за локацију у побољшаним кампањама како бисмо вам помогли да остварите још боље резултате са AdWords-ом.

Досегните клијенте у близини физичких локација вашег предузећа на лакши начин*
Ако имате предузеће које послује ван мреже или на више канала продаје, можете да користите ново циљање додатака за локацију да бисте уз само неколико кликова досегли потенцијалне клијенте или повећали понуде када се они налазе у близини ваших локација. Користимо додатке за локацију које сте већ направили и радијус који одредите како бисмо направили циљеве у околини вашег предузећа.



Након тога, циљу додатка за локацију можете да доделите прилагођавање понуде како бисте повећали видљивост огласа када се клијенти налазе у близини вашег предузећа и када постоји већа вероватноћа да ће обавити куповину (детаљна упутства).
Пример 1: Малопродајно предузеће које на националном нивоу послује на више канала продаје, приказује AdWords кампање чији је циљ директна продаја на мрежи и привлачење корисника у 80 локалних продавница. Налог су већ подесили тако да садржи додатке за локацију, али у предузећу желе да још више побољшају видљивост огласа у случају када се клијенти током претраге налазе у непосредној близини њихових продавница. Уз само неколико кликова, њихова агенција која се бави претрагом додаје један циљ „2,0 km око сваког додатка за локацију” и подешава прилагођавање понуде од +25%.


*Напомена: ова опција је доступна само на територији Сједињених Америчких Држава

Користите широко географско циљање и селективна прилагођавања понуде како бисте постигли боље резултате 
Без обзира на то да ли имате предузеће које послује само на мрежи, само ван мреже или на више канала продаје, можете да побољшате укупне резултате тако што ћете користити широко циљање локације како бисте покрили читаво потенцијално тржиште, уз истовремено прецизирање понуда у одабраним областима. Када је реч о старим верзијама кампања, морали сте да подесите нову кампању за сваку локацију за коју сте желели да дате различиту понуду. Побољшане кампање вам сада омогућавају да на једноставан начин повећате или смањите понуде за одређени проценат за било који циљ локације у кампањи.

У AdWords интерфејсу кликните на „Локације“ на картици „Подешавања“, а затим кликните на колону „Прилагођавање понуде“ са десне стране циља локације како бисте повећали или смањили понуду. Прилагођавања понуде за локацију можете да унесете и помоћу најновије верзије AdWords Editor-а.



Да бисте у AdWords интерфејсу обавили оптимизацију користећи селективна прилагођавања понуде:
  1. Кликните на дугме „Детаљи о локацији“ и изаберите ставку „Шта је покренуло приказивање огласа“.
  2. Помоћу дугмета „Прикажи“ рашчланите податке о учинку кампање, укључујући податке о конверзијама и податке према различитим географским нивоима (пример екрана).
  3. Сортирајте или филтрирајте податке како бисте се усредсредили на локације које желите да оптимизујете.
  4. Изаберите једну локацију или више њих.
  5. Кликните на дугме „Додавање циљева и подешавање прилагођавања понуде“.
У циљу напредније оптимизације, можете да упарите AdWords извештаје и податке предузећа који се односе на вредност клијената према географској локацији како бисте прилагодили понуде за различите локације.
Пример 2: Предузеће за услуге одржавања циља радијус од 20 km око центра Београда, где се налазе канцеларије предузећа. Директор маркетинга можда зна да продаја и одржавање производа за клијенте који су на удаљености до 8 km од локације предузећа кошта 20% мање. Зато би могао да потенцијално побољша AdWords резултате тако што ће повећати понуде за 20% за клијенте који претражују на удаљености од 8 km од центра Београда, будући да су ови потенцијални клијенти профитабилнији.

Пример 3: Предузеће за финансијске услуге које послује само на мрежи направило је модел просечне дугорочне вредности клијента према граду. Стручњак за претрагу тог предузећа добио је задатак да постигне просечан повраћај трошкова огласа који износи 8:1. Просечан повраћај трошкова огласа се дефинише као просечна дугорочна вредност подељена просечном ценом по потенцијалном клијенту. Стручњак преузима податке из AdWords-а који садрже цену по потенцијалном клијенту према граду и упарује их са дугорочном вредношћу за сваки одговарајући град (погледајте у наставку).

Он тражи могућности за побољшање резултата тако што смањује понуде у градовима у којима је повраћај трошкова огласа испод циља и повећава понуде у градовима у којима је повраћај изнад циља. Одлуке у вези са прилагођавањем понуде уноси у прорачунску табелу и примењује их у побољшаној кампањи. Након неколико недеља поново проверава утицај на повраћај трошкова огласа и обим и уноси измене према потреби. Са старим верзијама кампања би морао да подеси нову кампању за сваки град са различитим понудама, чиме се повећава ниво сложености у управљању кампањама и труд који треба уложити.
Искусни маркетиншки стручњаци за претрагу знају да понуде представљају важан чинилац у резултатима кампања, као и огласи, додаци, кључне речи и одредишне странице, тако да периодично мере резултате и прилагођавају подешавања. Запамтите, ако исувише сузите циљање, то може да ограничи досег, број кликова и конверзија. Размислите зато о томе да користите широко циљање и селективна прилагођавања понуде за локацију. Додатне савете о оптимизацији кампања помоћу локација можете да пронађете у AdWords центру за помоћ.

Верујемо да коришћење информација о локацијама може да побољша резултате кампања скоро сваког предузећа. Надамо се да ће вам ове нове функције омогућити лакше коришћење.