Ниво знања: почетни

Данашњи пост о израчунавању прилагођавања понуде за мобилне уређаје је трећи у серији постова о најбољим праксама лицитирања. У претходном посту је било речи о побољшању резултата помоћу прилагођавања понуде за локацију.

Људи су сада стално повезани и једноставно прелазе са једног уређаја на други. Заправо, више од 38% наших дневних интеракција са медијима се дешава на мобилним уређајима (енг). То оглашавачима даје нове могућности да досегну клијенте у било ком тренутку, било где и на било ком уређају. Ми у Google-у желимо да вам помогнемо да искористите ове могућности и развијете нове стратегије за предузеће како бисте остварили успех на мобилним уређајима.

Прилагођавања понуде за мобилне уређаје у AdWords побољшаним кампањама дају оглашавачима могућност да оптимизују понуде на различитим уређајима – и све то из једне кампање. У данашњем посту ћемо вам помоћи да схватите како да израчунате прилагођавање понуде за мобилне уређаје које је заслужно за укупну вредност конверзије коју огласи за мобилне уређаје доносе предузећу.

Прегледање актуелног учинка на стоним рачунарима и мобилним уређајима
Пре него што израчунате прилагођавање понуде за мобилне уређаје, можете да покренете AdWords извештај да бисте прегледали актуелни учинак на стоним рачунарима и мобилним уређајима. Док се онлајн конверзије, преузимања апликација и позиви једноставно прате у AdWords-у, остале конверзије, као што су посете у продавници, је можда теже приписати директно огласима. Када су у питању ове конверзије, можда је потребно да процените њихову вредност. Што ближе можете да процените вредност ових конверзија, ваша понуда за мобилне уређаје ће бити оптимизованија.

Израчунавање прилагођавања понуде за мобилне уређаје
Да бисте оптимизовали прилагођавање понуде за мобилне уређаје, потребно је да идентификујете однос вредности конверзије на мобилним уређајима насупрот оне на стоним рачунарима (и таблетима). Она се израчунава тако што се вредност по клику на мобилним уређајима подели вредношћу по клику на стоним рачунарима.



Овај поступак израчунавања ћемо представити коришћењем табеле у наставку. Рецимо да ови подаци припадају продавцу који има веб-сајтове за стоне рачунаре и мобилне уређаје, као и физичке продавнице. Прошлог месеца овај продавац је остварио 10.000 кликова на огласе за мобилне уређаје и 10.000 кликова на огласе за стоне рачунаре и таблете. Огласи за мобилне уређаје су остварили приход од 900 USD од телефонских позива упућених продавницама, 5000 USD од онлајн продаје и 5000 USD од посета у продавници, што је укупно 10.900 USD. Током истог месеца, огласи за стоне рачунаре и таблете су остварили приход од 100 USD од позива, 10.000 USD од онлајн продаје и 2000 USD од посета у продавници, што је укупно 12.100 USD.



Користећи ове информације, продавац израчунава вредност по клику (за мобилне уређаје и стоне рачунаре) тако што укупну вредност (тј. укупни приход од свих врста конверзија) подели укупним бројем кликова, за мобилне уређаје и стоне рачунаре. У овом случају, вредност по клику за мобилне уређаје је 1,09 USD, а вредност по клику за стоне рачунаре износи 1,21 USD.

Прилагођавање понуде за мобилне уређаје продавца је однос ове две вредности: вредност по клику за мобилне уређаје се дели вредношћу по клику за стоне рачунаре, а затим се од тог износа одузима 1. У овом случају, то је (1,09/1,21) - 1 или -10% прилагођавања понуде за мобилне уређаје које може да се унесе у AdWords.

Понављање и тестирање
Као и код свих онлајн маркетиншких техника, прилагођавања понуде за мобилне уређаје нису нешто што само треба да „подесите и заборавите“. Честа понављања и тестирања ће помоћи налогу када су у питању сезонске промене или промене у раду предузећа.  Због различитих величина екрана на мобилним уређајима, такође препоручујемо да пажљиво надгледате удео у приказима на мобилним уређајима како би се ваши огласи приказивали на највишим позицијама.

Сазнајте више
Да бисте сазнали више о прилагођавањима понуде за мобилне уређаје, посетите AdWords центар за помоћ или погледајте снимак овог Hangout-а On Air: Побољшане кампање: Оптимизовање стратегије за мобилне уређаје (енг).

Да бисте користили прилагођавања понуде за мобилне уређаје, потребно је да кампање надоградите на побољшане кампање. Од 22. јула 2013. године ћемо почети аутоматски да надограђујемо све кампање.

Ускоро ћемо се озбиљније позабавити начинима на које можете да користите алатке као што су оптимизатор конверзија и побољшана цена по клику да бисте аутоматизовали подешавања понуде на основу одређених пословних циљева, нпр. повраћаја улагања.