Ниво знања: почетни

Данашњи пост ће вам пружити упутство за коришћење прилагођавања понуде за време. Ово је четврти у серији постова о најбољим праксама лицитирања. У претходним постовима било је речи о стратегијама оптимизације за подешавање прилагођавања понуде за локацију и мобилне уређаје, као и о одређивању приоритета.

У данашњем свету који је непрекидно повезан, људи током дана на више уређаја претражују места која треба посетити, ствари које желе да купе и различите облике забаве. Људи често користе сличне резултате претраге на различите начине у зависности од доба дана када претражују. На пример, ако неко претражује термин „одмор на Копаонику“ током радног дана, можда прикупља информације за предстојећи пут. Када се врати кући и увече обави исту претрагу, већа је вероватноћа да ће имати све информације потребне за резервацију летова и хотела.

Ова стална повезаност маркетиншким стручњацима за претрагу сада омогућава да непрестано остварују веб-саобраћај широм света. Већина предузећа и даље може да утврди ударне дане и периоде када је повраћај улагања бољи, а трошкови мањи. Активност клијената може да буде спорија током осталих периода и нека предузећа ће можда желети да привуку додатне посете чак и ако је трошак нешто већи.

Ако ваше предузеће примети редовне циклусе у понашању клијената и AdWords учинку током седмице, можда би вам одговарало коришћење функције прилагођавања понуде зе време у AdWords побољшаним кампањама. Ова функција вам може помоћи да побољшате резултате тако што вам омогућава да повећате или смањите понуде на основу дана у седмици или доба дана.

Почетни кораци са прилагођавањима понуде за време
Пре него што обавите било каква прилагођавања, важно је да одаберете прави ниво прецизности анализе. На пример, да ли ћете прилагођавати понуде на основу дана у седмици, у интервалима од осам сати или на нивоу сата? Иако сте можда у искушењу да оптимизујете сваких сат времена, важно је да се уверите да имате довољно података за доношење одлука за сваки временски период. Опште правило би било да имате 1000 кликова и 30 конверзија за сваки временски период који желите да оптимизујете.

Израчунавање прилагођавања понуде за време
Када установите да коришћење прилагођавања понуде за време одговара вашем предузећу, упоредите учинак огласа током различитих периода и укупни циљ у погледу учинка. То ће вам омогућити да лако утврдите право прилагођавање понуде за сваки временски период.

Ако подешавате циљ помоћу циља за цену по конверзији, прилагођавање понуде може да се израчуна на следећи начин:

Прилагођавање понуде за време = 100%* ((циљ кампање ÷ стварни учинак) - 1)

Претпоставимо, на пример, да сте онлајн продавац који остварује већи саобраћај и бољи учинак радним данима у поређењу са викендима. Желите да циљате укупну цену по конверзији од 30 USD, али остварујете цену по конверзији од 25 USD радним данима и цену по конверзији од 40 USD током викенда. Да бисте испунили циљ у погледу учинка и максимално повећали ефикасност, можете да користите прилагођавање понуде за време. Једноставно прилагодите понуде радним данима за +20%, а током викенда за -25%. То вам омогућава да оптимизујете циљ тако што ћете агресивније лицитирати радним данима када су конверзије исплативије, односно не тако агресивно током викенда када је учинак лошији.

Тестирање и учење
Стално понављање је кључни део поступка оптимизације. Да бисте осигурали оптимизовани учинак током времена, редовно проверавајте учинак за свако прилагођавање за време на поткартици „Време“ у подешавањима кампање. Повећавајте прилагођавање понуде тамо где учинак премашује циљ и смањујте га тамо где учинак не испуњава циљ. На тај начин ћете моћи да оптимизујете понуде и прилагодите се променама у понашању клијената.

Савети
Искористите ову прилику и за проучавање интерних података да бисте схватили када остварујете највише активности у погледу стопа конверзије, величине поруџбине и укупног обима. Уколико имате физичку продавницу или управљате позивним центром, размислите о могућности коришћења радног времена као оријентира за подешавање прилагођавања понуде за време. Проучавањем обима активности током радног времена можете да стекнете добар увид у то када бисте могли да повећате или смањите понуде. На пример, ако позивни центар не ради ноћу, можда ћете желети да смањите понуде током тог времена како бисте спречили преусмеравање корисника на линије које нису подржане. Исто тако, ако управљате физичком продавницом и током одређених сати примећујете слабији промет, можда ћете желети да повећате понуде током тог времена и приказујете огласе са промотивним понудама како би ваше предузеће привукло више људи.

Подсетници
Прилагођавања понуде за време представљају кључни део побољшаних кампања. Да бисте прилагођавања понуде за време користили уз прилагођавања понуде за локацију и мобилне уређаје, потребно је да надоградите кампање. Почев од 22. јула 2013, све кампање ћемо почети аутоматски да надограђујемо на побољшане кампање.

Касније у току ове седмице ћемо се озбиљније позабавити начинима на које можете да користите алатке као што су флексибилне стратегије лицитирања да бисте аутоматизовали подешавања понуде на основу одређених пословних циљева, нпр. цене по конверзији.