Прелазак на мобилне уређаје више није нешто што ће се ускоро десити. До њега је већ дошло.   
Сваке године се на Google-у врше трилиони претрага и преко половине тих претрага се обавља на мобилним уређајима. А видимо да на милионима веб-сајтова који данас користе Google аналитику више од половине свеукупног веб-саобраћаја долази са паметних телефона и таблета.

Када смо питали људе да опишу коју улогу има паметни телефон у њиховим животима, користили су фразе попут „нераздвојни смо“, „асистент“ и „као да смо везани пупчаном врпцом“. Користе га када желе да у току дана сазнају нешто, иду некуда, ураде или купе нешто.

Да бисмо помогли маркетиншким стручњацима да постигну успех у овом свету намењеном првенствено мобилним уређајима, у потпуности смо редизајнирали AdWords и размотрили смо све, од елемента огласа и лицитирања, до тока рада и мерења.  Такође олакшавамо маркетиншким стручњацима да споје дигитални и физички свет.

Пошто претраге за мобилне уређаје везане за локацију расту 50% брже од свих осталих претрага за мобилне уређаје, јасно је да корисници једноставно прелазе са онлајн доживљаја на офлајн доживљај и обрнуто. Стога је важно да помогнемо маркетиншким стручњацима да и они овако размишљају.

Са великим узбуђењем смо јутрос поделили нове иновације са оглашавачима на Google performance summit“ конференцији. У наставку наводимо главне делове јуч најава. Репризу целог програма можете да погледате овде.

Дизајн AdWords-а је потпуно промењен за свет намењен првенствено мобилним уређајима

Током протеклих неколико година смо открили да су рачуноводство за мобилне уређаје и дизајнирање првенствено за мобилне уређаје две потпуно различите ствари. Зато смо комплетно трансформисали начин на који размишљамо о AdWords-у и изграђујемо га.

Како текстуални огласи изгледају у свету намењеном првенствено мобилним уређајима? Мобилни уређаји су потпуно променили простор на којем се огласи налазе. Почетком године смо уклонили бочне огласе са десне стране на рачунару како бисмо побољшали доживљај претраге и учинили га доследнијим на више уређаја. Ово је утрло пут за увођење највећих промена у наше текстуалне огласе од покретања AdWords-а пре петнаест година.

Оптимизовани за величине екрана најпопуларнијих паметних телефона, нови проширени текстуални огласи у AdWords-у пружају више огласног простора тако да можете да прикажете више информација о производима и услугама пре клика. Ево главних промена:



Ове надоградње доприносе бољем функционисању огласа на више екрана, посебно за кориснике мобилних уређаја у покрету који желе да знају тачно шта нудите пре него што посете сајт.

На основу иницијелних тестирања, неки оглашивачи су пријавили повећања стопе учесталости кликова до 20% у поређењу са актуелним текстуалним огласима, па вам препоручујемо да почнете да планирате за ову надоградњу пре него што је уведемо крајем ове године. 

Како мултимедијални огласи изгледају у свету намењеном првенствено мобилним уређајима? Од сајтова до апликација и видео снимака, мобилни уређаји су откључали свет нових простора преко којих можете да досегнете кориснике. Прилагодљиви мултимедијални огласи се прилагођавају разноликом садржају, облицима и величинама на више од два милиона сајтова и апликација објављивача на Google мрежи мултимедијалног оглашавања. Они такође откључавају нови инвентар уклопљених огласа, па можете да ступите у интеракцију са корисницима помоћу огласа који се подударају са изгледом и стилом садржаја који прегледају. Само упишите наслове, описе, слику, и одредишни линк -- Google ће аутоматски дизајнирати прелепе респонзивне огласе.

Респонзивни огласи прилагођавају димензије према апликацији или веб сајту на Google мултимедијалној мрежи

Ширимо и досег кампања за поновно оглашавање за Google мрежу мултимедијалног оглашавања тако што вам дајемо приступ инвентару за унакрсну размену. Овај инвентар вам омогућава да досегнете више веб-сајтова и апликација широм света. Са овим инвентаром европска авио компанија "SAS" повећала је број конверзија за 20% остварујући сличнуциљну цену по конверзији за своје кампање за поновно оглашавање. Сазнајте више

Како изгледа лицитирање у свету првенствено намењеном мобилним уређајима? Маркетиншким стручњацима треба више контроле и флексибилности за оптимизацију понуда на одређеним уређајима. У следећих неколико месеци моћи ћете да подесите појединачна прилагођавања понуде за сваки тип уређаја – мобилни уређај, рачунар и таблет. То вам омогућава да фиксирате основну понуду за кључну реч за уређај који има највећу вредност за ваше пословање и онда подесите прилагођавања понуде за сваки други уређај. Имаћете и шири опсег за прилагођавање понуда до +900%. Захваљујући већем броју контрола, сада можете да прецизније оптимизујете док ствари остају једноставне помоћу једне кампање која досеже кориснике на више уређаја.

Мобилни уређај је локалан; он спаја дигитални и физички свет за маркетиншке стручњаке

Приближно једна трећина свих претрага за мобилне уређаје је повезана са локацијом. Онлајн и офлајн светови људи се сударају – било да претражујете ресторане у којима можете вечерати у петак вече или тражите продавницу која продаје чизме за кишу у вашој величини.

Да бисмо олакшали оглашавачима да досегну кориснике који претражују физичке локације предузећа, уводимо нове локалне огласе на Мрежи за претрагу на сајту Google.com и Google мапама. Оглашавачи који користе додатке за локацију ће моћи да истакнуто приказују локације предузећа када корисници претражују ствари попут „продавница ципела“ или „поправка аутомобила у близини“. Сазнајте више

Улажемо и у брендираније, прилагођеније доживљаје за предузећа на Google мапама са циљем да вам помогнемо да повећате посете продавници. Прво, експериментишемо са разним огласним форматима на Мапама који ће олакшати корисницима да пронађу предузећа док се крећу по свету око себе. На пример, корисницима Мапа ће можда почети да се приказују промовисане чиоде за оближње кафиће, бензинске станице или места за ручак на рути за вожњу. Локална предузећа такође добијају потпуно нов изглед – да бисмо подстакли кориснике да истраже продавницу пре него што је посете, додајемо нове функције као што су специјалне понуде и могућност прегледања инвентара производа.


Огласи у мапама: промовисање бренда и пословне странице


Ако онлајн огласи доводе више људи у продавницу, како можете да измерите њихов утицај?

AdWords је највеће онлајн ка офлајн решење за мерење огласа на свету. Заправо, од када су уведене AdWords посете продавници пре две године, оглашавачи су глобално измерили преко 1 милијарду посета продавницама.

Предузећа у разним делатностима широм света користе увиде из AdWords посета продавници како би мерила утицај онлајн огласа на офлајн активности. Nissan UK је открио да 6% кликова на огласе за мобилне уређаје има за последицу посету представништву, што даје процењени 25-струки повраћај улагања. 

Успех у свету првенствено намењеном мобилним уређајима

Пошто корисници живе своје животе онлајн, а разлика између онлајн и офлајн света постаје нејасна, важније је него икада раније да развијете предузеће за мобилне уређаје. Google се такође развија за овај свет намењен првенствено мобилним уређајима и узбуђени смо да на овај пут кренемо са вама.

Да бисте видели комплетан опсег иновација за огласе и аналитику које смо јутрос најавили, погледајте главно излагање са "Google performance summit" конференције на енглеском језику овде. Погледајте и нови сајт AdWords маркетиншки циљеви да бисте сазнали како да користите решења за огласе у остваривању пословних циљева.

Поставио: Сридар Рамасвами, виши потпредседник, одељење за огласе и трговину