Иако првенствено користе мобилне уређаје, потрошачи се лако пребацују са уређаја на уређај да би пронашли шта им треба у тренуцима током дана кад желе да нешто сазнају, да негде иду, да нешто раде или нешто купе. Заправо, 61% корисника интернета и преко 80% младих онлајн започиње куповину на једном уређају, а наставља или довршава на другом[1]. Пре три године смо увели конверзије на више уређаја како бисмо помогли маркетиншким стручњацима да у потпуности мере кретања потрошача на више уређаја која започињу кликом на оглас на једном уређају или у прегледачу, а завршавају се конверзијом на другом. Прошле године смо такође олакшали рад са конверзијама на више уређаја тако што смо омогућили њихово уврштавање у колону „Конверзије“ и интегрисање у аутоматско лицитирање и моделе приписивања.


Ускоро ћемо конверзије на више уређаја аутоматски уврштавати у колону „Конверзије“ да бисмо вам пружили што потпунији приказ учинка и помогли вам да мерите пуну вредност оглашавања на мобилним уређајима. Ово уводимо оглашавачима од 6. септембра 2016. Подешавање за ручно уврштавање конверзија на више уређаја у колону „Конверзије“ неће више бити доступно. После 16. августа 2016. нови AdWords налози ће подразумевано уврштавати конверзије на више уређаја у колону „Конверзије“.


Оглашавачи широм света у просеку остварују до 16% више конверзија тако што увидом у коришћење различитих уређаја добијају прецизнији и свеобухватнији приказ учинка. Наводимо приче оглашавача који су побољшали учинак узимајући у обзир конверзије на више уређаја:



Lighting New York је предузеће за продају осветљења за стамбени и пословни простор које је уврстило конверзије на више уређаја као кључан показатељ за кампање и аутоматско лицитирање. Арон Ковалески, директор маркетинга претраге, каже: „Конверзије на више уређаја нам омогућавају да у потпуности вреднујемо саобраћај са мобилних уређаја и користимо агресивнију маркетиншку стратегију. Уз помоћ ових података остварили смо годишњи раст од 50% током најпрометнијих периода прошле године – Црни петак (Black Friday) и Сајбер понедељак (Cyber Monday). Повећали смо и обавештеност о бренду, што је довело до двоструког повећања броја претрага бренда на мобилним уређајима и рачунарима.“



HomeClick је онлајн предузеће за продају производа за домаћинство које је остварило повећање броја конверзија од 7% по уврштавању података о конверзијама на више уређаја. Због тога је повећало присуство на мобилним уређајима и уврстило кликове са мобилних уређаја у моделе приписивања како би их оптимизовало на основу свеобухватнијег приказа кретања потрошача. Конверзије на више уређаја је интегрисало и у аутоматско лицитирање. Све ове промене заједно су допринеле повећању прихода од 60–70%. Метју Хардгров, директор маркетинга, каже: „Уз помоћ конверзија на више уређаја боље разумемо повећани утицај мобилних уређаја на учинак веб-сајта. Конверзије на више уређаја нам пружају информације које нам отварају нове могућности и омогућавају преузимање удела на тржишту од конкурената у сегменту саобраћаја који смо раније потцењивали.“


Циљна публика предузећа Ringling Bros. и Barnum & Bailey Circus углавном остварује конверзије на рачунарима, али пре тога долази до више тачака контакта на рекламним паноима, радију, ТВ-у и, што је најважније, на мобилним уређајима. „Ако не меримо конверзије на више уређаја, тешко да ћемо имати комплетан увид у кретање клијената“, каже Сем Гомез, потпредседник одељења за дигитални маркетинг у предузећу Feld Entertainment, матичном предузећу Ringling Bros.-а. Праћењем конверзија на више уређаја у AdWords-у предузеће је доказало да су мобилни уређаји кључни чинилац повећања броја конверзија и оправдало двоструко улагање у стратегију за мобилне уређаје. Ово повећање улагања је довело до повећања броја конверзија на више уређаја за 262%, повећања продаје карата за 30% и повраћаја трошкова оглашавања од 1132%.



Мерењем конверзија на више уређаја U.S. Polo Assn., предузеће за продају одеће и галантерије, лакше процењује пуну вредност саобраћаја са мобилних уређаја. У сарадњи са партнерском агенцијом Elite SEM, за годину дана је остварило двоструко повећање броја конверзија са мобилних уређаја као и повећање саобраћаја са мобилних уређаја за 128%. Мет Дебнар, потпредседник одељења за е-трговину у предузећу U.S. Polo Assn., каже: „Анализа конверзија на више уређаја је довела до значајног открића у вези са мобилним уређајима. Сазнали смо да се са мобилних уређаја остварује 9% више конверзија него што смо мислили, што побољшава повраћај трошкова оглашавања за 12%.“ U.S. Polo Assn. сада мења општу маркетиншку стратегију и додељује додатна средства из буџета оглашавању на мобилним уређајима. „Знамо да се клијенти све чешће одлучују на куповину са мобилних уређаја, па ће ове вредности наставити да расту. Конверзије на више уређаја нам дају потпунији увид у учинак оглашавања у претрази и помажу нам да докажемо вредност улагања у оглашавање на мобилним уређајима.“



Више о оптимизовању за конверзије на више уређаја сазнајте у центру за помоћ и у чланку Најбоље праксе.



Вилфред Јунг, виши менаџер производа, AdWords лицитирање

Тал Акабас, менаџер производа, AdWords конверзије




[1] Google/Ipsos Connect, март 2016., GPS Omnibus, n=2013 онлајн испитаника у САД старијих од 18 год.