Ниво знања: почетни

Избор листе правих кључних речи за кампању може да вам помогне да прикажете огласе жељеним клијентима у жељено време. Не заборавите да кључне речи које изаберете на крају морају да се подударају са кључним речима ваших потенцијалних клијената. Зато у наставку наводимо неке савете који ће вам помоћи да саставите ефикасну листу кључних речи.



1. Када правите почетну листу, размишљајте као клијент.

Запишите основне категорије свог пословања и термине или фразе који можда спадају у те категорије. Уврстите термине или фразе којима би клијенти описали ваше производе или услуге.

На пример, ако продајете спортску обућу, можете да почнете од основних категорија које би клијенти користили, као што је „мушка спортска обућа“. Можете да додате и категорију „мушке патике“ или „мушке патике за тенис“ ако откријете да се ти термини често користе за ваш производ. Проширите листу додавањем назива брендова и производа.

2. Групишите сличне кључне речи.

Покушајте да групишете кључне речи по темама. Ове теме могу да се заснивају на вашим производима, услугама или другим категоријама. На пример, ако продајете електронску опрему, можете да имате једну групу кључних речи за „фотоапарате“ и другу за „телевизоре“. Затим можете да направите засебне огласне групе за ове групе кључних речи и да имате одређене огласе за „фотоапарате“, односно „телевизоре“, са посебним текстом огласа за сваки од ових категорија.

3. Изаберите прави број кључних речи.

Већина оглашавача сматра да је корисно да има 5–20 кључних речи по огласној групи за почетак. Ако користите кључне речи са широким подударањем, а не са подударањем фразе или потпуним подударањем, не морате да уврстите друге варијације кључних речи, као што су могуће погрешно написане речи или облици за множину. На пример, уколико ваша огласна група садржи кључну реч са широким подударањем „патике за тенис“, ваш оглас ће испуњавати услове за приказивање када корисник буде тражио било коју варијацију, нпр. [тенис], [патике за трчање], или [купите патике за тенис].

4. Изаберите општије или одређеније кључне речи у зависности од циља.

Изаберите опште кључне речи ако желите да ваш оглас испуњава услове за приказивање на основу великог броја термина за претрагу. Велика продавница обуће на мало би изабрала општу кључну реч, нпр. „ципеле“. Међутим, у већини случајева додавање веома уопштених кључних речи може да отежа долажење до потенцијалних клијената, зато што ваш оглас може да се прикаже приликом претрага које нису увек повезане са вашим пословањем. Осим тога, општије кључне речи могу да буду конкурентније и да захтевају веће износе понуда.

Без обзира на то колико су ваше кључне речи опште или одређене, увек треба да буду што релевантније за ваше огласе и веб сајт.

5. Користите алатку за кључне речи да бисте пронашли и изабрали нове кључне речи.

Алатка за кључне речи може да вам дâ идеје за кључне речи. Рецимо да оглашавате опрему за фотоапарате. Ако унесете фразу „дигитални фотоапарат“ у алатку за кључне речи, можда ће вам бити понуђене додатне кључне речи „рецензије фотоапарата“ или „најбољи дигитални фотоапарат“. Ова алатка ће вам показати и колико често се ове кључне речи појављују у претрагама корисника. На тај начин можете да додате онолико кључних речи колико желите, а да избегнете нагађање.

6. Да бисте боље контролисали ко гледа ваше огласе, користите типове подударања кључних речи.

Типови подударања кључних речи вам омогућавају да боље контролишете ко гледа ваше огласе. На пример, са опцијом „потпуно подударање“ ваш оглас може да испуњава услове за приказивање само када корисник претражује на основу те одређене кључне речи и ниједне друге.

7. Побољшајте стопу учесталости кликова коришћењем негативних кључних речи.

Понекад можда не желите да се ваш оглас прикаже за одређене претраге. Рецимо да оглашавате књижару на мрежи која продаје само нове књиге. Ако не желите да се оглас прикаже за коришћене књиге, можете да употребите негативне кључне речи као што су „-коришћен“ и „-полован“, чиме ћете спречити ове термине да покрећу ваш оглас. Негативне кључне речи могу да вам помогну да умањите трошкове и да се ваш оглас приказује само на основу жељених термина за претрагу.

8. Употребите извештај „Термини за претрагу“ како бисте додатно побољшали листу кључних речи.

Извештај „Термини за претрагу“ вам даје информације о томе шта су људи тражили када су видели ваш оглас. Ове информације вам омогућавају да уклоните кључне речи са лошим учинком и додате нове.

9. Изаберите кључне речи које се односе на веб сајтове које ваши клијенти прегледају.

Ако сте омогућили Мрежу мултимедијалног оглашавања, која приказује огласе на сајтовима са вестима, веб сајтовима и блоговима, покушајте да изаберете оне кључне речи које су уско повезане са суштином огласне групе пошто се за циљање огласа на Мрежи мултимедијалног оглашавања користи преовлађујућа тема листе кључних речи. На пример, термини у вези са фотографисањем циљају се на основу преовлађујуће теме на сајту који се бави фотографисањем, а не на основу појединачних термина кључних речи. Можете да користите алатку за контекстуално циљање која вам даје предлоге за тематске огласне групе и кључне речи.

На Мрежи мултимедијалног оглашавања се сматра да су све кључне речи само са широким подударањем. То је зато што AdWords систем не користи појединачне кључне речи за циљање огласа на Мрежи мултимедијалног оглашавања, већ преовлађујућу тему свих комбинованих кључних речи у огласној групи. Тако се ваши огласи у вези са фотографисањем неће приказивати на страници о патикама за тенис када неко употреби реч „слика“. Негативно подударање је доступно и за огласне групе које се циљају на Мрежи мултимедијалног оглашавања.