Прелазак на мобилне уређаје више није нешто што је у току или што ће се тек десити. Тај прелазак се већ десио. У мају смо, на Google самиту о учинку, најавили потпуно нову платформу за огласе. Од самог старта је направљена тако да корисницима и маркетиншким стручњацима помогне да остваре успех у свету у коме су мобилни уређаји преузели примат. Проширени текстуални огласи и прилагодљиви огласи оживљавају платно које користите за повезивање са корисницима, а прилагођавања понуде за уређаје пружају бољу контролу и флексибилност, што вам омогућава прецизнију оптимизацију.


Од данас почињемо да уводимо ове иновације у AdWords за све оглашаваче широм света.

Започните са коришћењем проширених текстуалних огласа

Почетком године смо уклонили бочне огласе са десне стране како бисмо побољшали доживљај претраге. Жеља нам је била и да тај доживљај буде доследан на мобилним уређајима, рачунарима и таблетима. То нам је помогло да прокрчимо пут за највећу промену огласа после увођења AdWords-а пре више од 15 година.


Проширени текстуални огласи су оптимизовани за величине екрана најпопуларнијих паметних телефона и имају два наслова од по 30 знакова, као и један дугачак ред за опис од 80 знакова. То је скоро 50% више текста огласа који вам омогућава да истичете производе и услуге.

       Стандардни текстуални оглас                                         Проширени текстуални оглас


Истраживање показује да корисници мобилних уређаја имају више користи од дужих наслова огласа јер им пружају додатне информације о вашем предузећу пре него што кликну на оглас. Штавише, у наставку наводимо неколико прича о успеху који су већ остварили оглашавачи помоћу проширених текстуалних огласа.


Guitar Center, који блиско сарађује са нашом агенцијом Adlucent, једна је од првих компанија које су прихватиле проширене текстуалне огласе. Додатни огласни простор нам сада омогућава да истакнемо промоције и распродаје и притом сачувамо основну поруку бренда. То смо, на пример, урадили поводом 4. јула, Дана независности. Ако посматрамо само кампање које не промовишу бренд, оне су оствариле више него дупло већу стопу учесталости кликова,“ рекао је Роберт Спирс, директор дигиталног маркетинга компаније Guitar Center.



„Проширени текстуални огласи представљају невероватну прилику за L'Oréal и нашу агенцију
iCrossing. Сада помоћу једног огласа можемо да представимо сву раскош козметичких производа и повећамо љубав према бренду. Ако их упоредимо са старим текстуалним огласима, проширени текстуални огласи су нам до сада помогли да забележимо повећање стопе учесталости кликова од 92% за један бренд,“рекао је Кирсти Вули, менаџер за аквизицију преко више канала компаније L'Oréal Luxe.

„У тако конкурентној индустрији као што је телеком, за EE и нашу агенцију MEC је од суштинске важности било да применимо проширене текстуалне огласе што је пре могуће. Од почетка смо користили додатни текст огласа како бисмо испричали бољу причу о бренду и корисницима пружили више информација. Успели смо да повећамо стопе учесталости кликова до 79% кроз вредност коју нудимо помоћу „50% брже мреже“ у комбинацији са конкурентним ценама и пакетима,“ рекао је Сем Ричардсон, директор дигиталног маркетинга компаније EE.



„Kueski је искористио могућност коришћења проширених текстуалних огласа и одмах применио стратегију на кампање са најбољим учинком. Истакли смо брзину услуге, сигурност и безбедност платформе, што нам је омогућило да искористимо предности додатног огласног простора и остваримо сјајне резултате, укључујући повећање стопе конверзије од 18% за кампање са уопштеним кључним речима,“ рекао је Родолфо Ороско, менаџер за аквизицију корисника компаније Kueski. Важно је да оглашавачи искористе предности проширених текстуалних огласа што је пре могуће, посебно када се приближава празнична сезона. Да бисмо вам помогли да почнете, објавили смо водич кроз најбоље праксе са саветима и триковима за прављење и оптимизацију проширених текстуалних огласа. 



На пример:

Преиспитајте цео оглас и усредсредите се на наслове да бисте остварили најбољи учинак

Направите и тестирајте више проширених текстуалних огласа за сваку огласну групу како бисте могли да одредитe који елемент огласа има најбољи учинак за ваше пословање

Не заборавите укључити важне информације о својој фирми и друге проверене компоненте из стандардних текстуалних огласа као што су цена или уметање кључних речи


AdWords Editor и AdWords API такође подржавају проширене текстуалне огласе, што значи да огласе можете групно да правите и мењате ради уштеде времена. Ако користите независне алатке за управљање огласима, DoubleClick Search, Kenshoo и Marin Software подржавају проширене текстуалне огласе.


Од 26. октобра 2016. године више нећете моћи да правите нити мењате стандардне текстуалне огласе. То значи да ћете, после овог датума, моћи да правите и мењате текстуалне огласе само помоћу формата проширених текстуалних огласа. Постојећи стандардни текстуални огласи ће наставити да се приказују уз проширене текстуалне огласе.


Направите прилагодљиве огласе за Мрежу мултимедијалног оглашавања



У свету у коме су мобилни уређаји преузели примат, мултимедијални огласи треба да се савршено уклопе у веб-сајтове које људи посећују и апликације које користе. Истовремено треба да пружају исти доживљај на различитим уређајима. Направили смо прилагодљиве огласе за Мрежу мултимедијалног оглашавања како бисмо вам помогли да прилагодите огласе све разноврснијем садржају и различитим величинама екрана. Пошаљите наслове од 25 и 90 знакова, опис од 90 знакова, слику и URL, а Google ће дизајнирати огласе који се сјајно уклапају у преко два милиона апликација и веб-сајтова на Google мрежи мултимедијалног оглашавања. Осим тога, прилагодљиви огласи вам омогућавају да користите нови инвентар уклопљених огласа, па можете да ступите у интеракцију са корисницима помоћу огласа који се подударају са изгледом веб-сајта који посећују или апликације коју користе.


Људи из модне компаније JustFab.de су желели да досегну више купаца док прегледају онлајн садржај. JustFab је послао наслове у којима се помињу најновије промоције, описе који истичу популарне производе, као што су три-четврт панталоне и римљанке, и слике најпродаванијих артикала, а Google је дизајнирао огласе који се уклапају свуда на Google мрежи мултимедијалног оглашавања. JustFab је тако забележио пораст стопе конверзије од 56% и смањење цене по конверзији од 55%.

Подесите прилагођавања понуде за уређаје



Док изнова осмишљавамо како огласи треба да изгледају у свету у коме су мобилни уређаји преузели примат, важно је имати и флексибилније алатке које ће вам помоћи да оптимизујете учинак на нивоу уређаја. Нова прилагођавања понуде за уређаје вам омогућавају да задржите ефикасност управљања обједињеном кампањом која досеже кориснике на више уређаја. Истовремено вам дају бољу контролу над подешавањем појединачних прилагођавања понуде за сваки тип уређаја – мобилне уређаје, рачунаре и таблете. Ажурирани водич кроз најбоље праксе вам може помоћи да процените стратегију лицитирања и подесите прецизне циљеве учинка који осликавају пуну вредност мобилних уређаја.



Иако вам прилагођавања понуде за уређаје омогућавају прецизнију оптимизацију, и даље треба да узмете у обзир друге сигнале који утичу на учинак, као што су локација, доба дана и публика. Да бисте могли да обавите опсежнију оптимизацију на основу различитих контекстуалних сигнала, треба да искористите предности аутоматског лицитирања. Паметно лицитирање користи моћ Google-овог машинског учења за прецизније подешавање понуда и олакшава вам да на најбољи могући начин искористите маркетиншки буџет. Најновије иновације паметног лицитирања су доступне AdWords и DoubleClick Search корисницима. Осим тога, у наредним недељама ћете моћи да подесите циљеве за цену по конверзији за одређене уређаје помоћупаметног лицитирања за циљну цену по конверзији у AdWords-у.


Начин на који потрошачи користе технологију за повезивање са светом око себе се променио. Због тога смо редизајнирали AdWords, од формата огласа до лицитирања, како бисмо вам помогли да досегнете потенцијалне клијенте на смисленији и релевантнији начин. Драго нам је што сте нам се придружили на овом путу и с нестрпљењем очекујемо ваше повратне информације.



Поставио Сридар Рамасвами, виши потпредседник, одељење за огласе и трговину