Огласи са кликом за позив за мобилне уређаје су потрошачима максимално олакшали повезивање са предузећима телефоном. Тренд раста броја позива се наставља. Заправо, предвиђа се да ће број позива упућених предузећима у САД са паметних телефона достићи скоро 162 милијарде до 2019., што је повећање од 73% у односу на 2015.[1].

Иако су позиви главни извор конверзија многим предузећима, мерење кретања потрошача које почиње онлајн од огласа на Мрежи за претрагу и завршава са офлајн разговором може да буде тешко. Данас најављујемо увоз конверзија на основу позива које ће оглашавачима помоћи да прецизније приписују приход од телефонских позива AdWords кампањама. У наредних неколико недеља ћемо увести ову функцију свим оглашавачима.


Знајте који делови кампања подстичу највредније позиве



Раније су оглашавачи могли да мере конверзије на основу позива помоћу дужине позива. На пример, оглашавач путовања ће можда открити да позиви који доводе до нових резервација обично трају најмање један минут и подесиће то време као минимално трајање неопходно да се позив рачуна као конверзија.


Увоз конверзија на основу позива вам сада поред дужине позива омогућава мерење праве вредности конверзија на основу плаћених позива из огласа са кликом за позив за мобилне уређаје или са веб-сајта. Можете и да правите разлику између различитих типова радњи клијената које можда имају различите вредности. На пример, оглашавач путовања може да припише износе прихода различитим типовима позива као што су нове резервације, упити о ценама, позиви са захтевом за подршку и додатне продаје скупљег аранжмана клијентима. Помоћу увида прикупљених увозом конверзија на основу позива оглашавач може да аутоматски оптимизује понуде за кључне речи аутоматским лицитирањем за циљни повраћај трошкова оглашавања како би остваривао вредније позиве.


Предузећа попут Nationwide и ShoppersChoice.com већ унапређују мерење и спроводе оптимизацију за вредне позиве увозом конверзија на основу позива:


„Пошто радимо као партнерска агенција за Nationwide, привлачење квалификованих потенцијалних клијената за осигурање у позивни центар је приоритет за ефикасно остваривање конверзија код нових клијената. До сада нисмо могли да максимално повећамо присуство предузећа Nationwide у претрази јер нисмо могли да повежемо приход од позива са појединачним кликовима. Увоз конверзија на основу позива је виши ниво AdWords мерења. Сада можемо да увозимо податке о продаји полиса која се остварује позивима директно у AdWords. На основу ових података можемо да доносимо боље одлуке о томе где да трошимо маркетиншки буџет, о понудама за кључне речи и позиционирању и о оптимизацији кампање. Иако још није прошло много времена од како смо уврстили увезене конверзије на основу позива у оптимизацију кампање, могли смо да скоро троструко повећамо потрошњу на термине са најбољим учинком који подстичу позиве. То нам је чак помогло да у упитима за претрагу откријемо нове могућности за додавање кључних речи које не бисмо видели да нисмо повећали улагање на основу података из увезених позива. “ – Џордан Џонс, помоћник директора, Performance Digital, UM



„Многи клијенти имају питања у вези са избором производа или желе да поруче производе директно код агента продаје. Зато им олакшавамо позивање из огласа и са веб-сајта. Увоз конверзија на основу позива нам омогућава да мерењем AdWords позива скоро у потпуности повежемо податке офлајн позивног центра и онлајн показатеље. Боље разумемо начин на који позиви из AdWords огласа повећавају приход и помоћу тих увида можемо да доносимо утемељеније одлуке о додели средстава из буџета и оптимизацији кампања.“ – Џеф Локвист, менаџер маркетинга претраге у ShoppersChoice.com


Шта вам треба за увоз конверзија на основу позива


Да бисте увезли податке о конверзији на основу позива у AdWords, треба да прикупите само три информације:

  1. Број телефона позиваоца (ИД позиваоца) 
  2. Време почетка позива 
  3. Дужину позива 


Безбедност и приватност ових података о клијентима ће бити сачуване. Ти подаци су кључни за повезивање конверзија са AdWords позивима који су довели до њих. Конверзије приписујемо све до нивоа кључних речи да бисте лакше одредили делове кампања који подстичу највредније конверзије на основу позива и у које треба да улажете потрошњу на огласе.


Више о увозу конверзија на основу позива сазнајте у центру за помоћ и у чланку Најбоље праксе за подстицање телефонских позива предузећу и оптимизовање доживљаја позиваоца.



Амит Агарвал, виши менаџер производа, Огласи на Мрежи за претрагу за мобилне уређаје





[1] BIA/Kelsey, 2015.